Dla zdrowia i urody: OLEJ KOKOSOWY

Hej, dzisiaj przychodzę do was z postem na temat oleju kokosowego. Pewnie wiecie, że jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Jest przydatny...

Hej, dzisiaj przychodzę do was z postem na temat oleju kokosowego. Pewnie wiecie, że jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Jest przydatnynie tylko w kwestii olejowania włosów, ale może też służyć nam jako olejek do ciała. Oprócz tego można używać go do smażenia różnych potraw. Zastosowań jest wiele, dzisiaj opowiem wam o tym co ja z nim robię oraz jakie korzyści niesie za sobą jego używanie. Jesteście ciekawi? Zapraszam dalej!




Obecnie używam oleju kokosowego bezzapachowego, który kupiłam w Biedronce za około 10zł za 500ml. Służy mi do różnych celów, o których przeczytacie dalej, dlatego wybrałam wersję bez zapachu. Oczywiście możecie też kupić olej kokosowy, który pachnie kokosami. Kwestia upodobań.

OLEJ KOKOSOWY W KUCHNI
Dzięki swoim właściwościom zdrowotnym warto dodać do swojej diety ten olej. Można smażyć na nim wszystko. Jest on uważany za najzdrowszy olej na świecie. Pomaga w walce z nadwagą i otyłością. Dlaczego? Odpowiem krótko. Składniki zawarte w tym tłuszczu nie odkładają się w naszym ciele w postaci tkanki tłuszczowej. Od razu po spożyciu są one wykorzystywane w produkcji energii, co z koleii przyspiesza tempo przemiany materii. Olej kokosowy jest też bardzo sycący. Oprócz tego może on pomóc zapobiegać chorobom układu krążenia. Olej jest polecany także sportowcom, ponieważ w związku z tym, że nie jest on odkładany w tkance tłuszczowej, a wykorzystywany w produkcji energii pomaga w budowie mięśni. Olej kososowy reguluje też poziom cukru we krwi. Dzięki temu będzie dobrym składnikiem diety osób, które zmagają się z cukrzycom. Najzdrowszy olej kokosowy to ten tłoczony na zimno. Mój jest niestety rafinowany, ale przy następnych zakupach na pewno zwrócę uwagę na to, aby wybrać ten lepszej jakości. 


OLEJ KOKOSOWY W KOSMETYCE
Olej ten ma właściwości nawilżające, dlatego jest polecany dla osób ze skórą suchą. Świetnie sprawdzi się w roli kremu, czy balsamu. Ma on również właściwości antybakteryjne, dlatego sprawdza się w przypadku osób, które borykają się z trądzikiem. Nie jedna włosomaniaczka zna zbawienne działanie tego cuda na włosy. Ja zauważyłam, że najlepiej spisywał się na moich włosach kiedy były zniszczone różnego rodzaju zabiegami chemicznymi, takimi jak farbowanie, rozjaśnianie, czy dekoloryzacja. Zdecydowanie przyczynił się on do poprawy stanu moich włosów. Za czasów, kiedy moje włosy były prawie idealne przyznam szczerze, że nie pomógł mi w jakimś znacznym stopniu. Mimo to bardzo lubiłam go używać, ze względu na zapach jaki zostawiał na włosach (wcześniej używałam innego oleju kokosowego niż ten ze zdjęć, tamten był zdecydowanie bardziej zdrowszy i pachnący). Olej ten ma miską masę cząsteczkową, dzięki czemu doskonale penetruje wnętrze naszych włosów tym samym odżywiając je. 


KOMU POLECAM?
Szczerze mówiąc polecam ten olej wszystkim. Małym i dużym, chudym i grubym, młodym i starym, każdemu bez względu na wiek, płeć, czy kolor skóry. Dzięki wszechstronnemu zastosowaniu taki olej na pewno nie zmarnuje się w żadnym domu. Jeśli Twoje włosy są zniszczone i pozbawione blasku śmiało wypróbuj go w celu poprawienia ich kondycji. Masz suchą skórę? Smaruj się tym olejem, a stanie się miękka i gładka. Walczysz z nadwagą? Smaż na tym oleju, a zobaczysz efekty.


A wy używacie oleju kokosowego?
 Jak sprawdza się u was?

Przeczytaj też...

0 komentarze

Flickr Images